A MAI NAPOT (Augusztus. 15- RS KISS) HIVATALOSAN ROBSTEN NAPNAK NYILVÁNÍTJUK! :]

2011. március 7., hétfő

Hálás köszönet Piának! (L)

Sziasztok!


Az alábbi cikket főleg német forrásból fordítottam, bár több résznél megnéztem, az eredeti cikket a pontosság kedvéért.
Az egyik legautentikusabb interjú, amit olvastam, ezért bevallom nagy öröm volt fordítani. Nagyon érdekes, hogy Robot még a „nagy áttörés“ előtt kérdezgették és hát tudjuk, hogy azóta mi minden történt...
Ezt a beszélgetést ha összehasonlítjuk az utóbbi megnyilvánulásaival, azt hiszem megerősíti azt a tényt, hogy nem szállt el és nem vesztegeti el az életét....(egyenlőre)
Én mindenesetre alig várom, hogy a naplóiból írt forgatókönyvet valamikor megfilmesítsék...(LOL)
Jó olvasást, annak ellenére, hogy a cikkben leírt tények többsége ma már ismert.

Üdvözlettel: Pia





Egy szürreális karrier


Robert Pattinson, aki a Roxfort példamutató prefektusát játsza, Salvador Dalit választotta ki, akit egy szexuálisan kétséges beállítottságú fiatalemberként mutat be.
Emily Bearn egy, a felnőttéválás útján tartó fiatallal találkozott.

Robert Pattinson, ez a zsenge korú 21 éves, aranyhajú prefektus a Harry Potter és a Tűz Serlegéből, most azon ügyködik, hogy újra feltalálja magát.
A haját koromfeketére festette, és éppen Salvador Dalit játsza a „Little Ashes“-ben, egy frivol (szabados) filmben, ami a művész (Dali) és a spanyol költő, Federico Garcia Lorca állítólagos szerelmi viszonyáról szól.

„Úgy gondolom, néhány ember egy kicsit meg fog lepődni“ – mondja Pattinson. (A HP Leicester Square-i preimerjén 12000 fiatal lány harcolt az autogramjáért.)
„ De nem szeretnék a „kedves, internátusi diák“ skatulyában maradni... illetve tudtam, hogy különben ennek egy karikatúrás változatában végeztem volna. Dalit eljátszani egy totális fordulópont számomra. Ez az első szerep, amit kaptam, ami tényleg egy komoly gondolkodást követel.
A forgatás alatt Dali megszállotja lettem, és az összes életrajzot, amit csak meg tudtam kaparintani, elolvastam. Ő volt az egyik legbizarabb, legkomplexebb férfi, de a végén úgy éreztem, mintha azonosulni tudnék vele. Alapjában véve ő  hihetetlenül félénk  volt.“

Úgy tünik, ugyanez vonatkozik Pattinsonra is, aki nagyon halkan beszél, és a mondatainak a felét a padló felé irányozza. Múlt évben megkapta  „A holnap brit sztárja“ (British star of tomorrow) címet. (Amikor is Judy Finnigan az újságcikkében áradozott róla: „Tényleg úgy gondolom, hogy ő a legpompásabb fiatalemberek egyike, akit valaha is láttam.“)
Mégis, amíg a mozivásznon a sztárvonásai nyilvánvalóak, addig a való életben ezek alig észrevehetőek. Ezen a reggelen egy fotóstúdióban, a Mile End Road-on találkoztunk,      – egy farmert viselt egy kockás gyapjúinggel -, és inkább egy csavargónak nézett ki, mint egy filmsztárnak.
Szeretne Pattinson nagyon híres lenni?

„Nem, semmi előnyt nem látok benne, mert a jelenlegi életemmel boldog vagyok“, mondja. „Ugyanaz a két barátom van, akik 12 éves korom óta a barátaim, és nem hiszem, hogy ez változna. Ez nem valami extravagáns!“

Elmeséli nekem, hogy utálja a ruhavásárlást, és még ugyanazokat a dolgokat hordja, amiket 17 évesen is viselt. Se autója nincs, se egy barátnője, egy barátjával lakik együtt egy bérelt lakásban a Soho-ban. Riportereknek mesélte, hogy Jack Nicholson a „hőse“.
„Igyekszem olyan lenni, mint Jack Nicholson, az összes tulajdonságát szeretem.“-mondja. Pedig a két színész nehezebben tudna különbözőbb lenni. Amíg Jack Nicholson a Sunset Strip-en bulizik, addig Pattinson hobbiként a focit, az atlétikát, síelést és a
snowboardozást sorolja fel.
Egy titkos Hollywood-i fenegyerek akar lenni?
„Úgy gondolom, jelenleg elég nehéz Hollywoodban egy felkelést szervezni (figyelmet felhívni).“-válaszolja érzékenyen. „ Ha egy második pohár bort iszol, akkor azt gondolják az emberek, hogy alkoholista vagy.“ ( itt Hollywoodra vonatkoztat)
Az első munkájáért kapott gázsijának nagy részéből – egy mellékszerep egy TV-s produkcióban a Gyűrű átkában – a Barnes-i „Harrodian School“ iskoladíját fizette ki.
„Akkoriban azt mondta nekem az apám (egy használtautó kereskedő): Oké, miután nem dolgozol elég keményen (az iskolai teljesítményre vonatkozik), akár ott is hagyhatod a sulit. És amikor mondtam, neki, hogy még az „A“ szintért maradnék, arra azt felelte, hogy a díjat akkor én fizessem, és ő ezt nekem visszafizeti, ha megfelelő jó jegyeket kapok. (Amit nem tett.)
(Az  „A Level“ a 2 iskolai év 16 éves kor után, kicsit hasonló az érettségihez, azzal a különbséggel, hogy itt szabadon választható tantárgyakból vizsgáznak, és ennek a tantárgyi irányzatnak megfelelően tanulhatnak tovább. Számomra itt nem elég egyértelmű, hogy Rob nem érte el a jó jegyeket és azért nem fizetett az apja, vagy elérte ugyan, de mégsem kapta vissza a papától az iskoladíjat.)

Pattinson Barnes-ban nőtt fel. Anyukája egy modellügynökségen dolgozott.
Az egyik nővérének, Lizzynek (25), volt egy Top10 száma az Aurora együttesével. A másik nővére Victoria (27) a reklámszakmában dolgozik.
Lehet, hogy Pattinson nem szívesen hagyta el az iskolát, de a szívét így a színészet felé fordította. Ez egy olyan foglalkozás volt, ami leginkább véletlenül pottyant az ölébe.
Amikor 15 éves volt belépett a Barnes-i amatőr színtársulatba. Az ihlette meg, hogy úgy gondolta, ott kedves lányokkal ismerkedhet meg. Ehelyett egy ügynökkel találkozott, aki megismertette őt Mike Newell-vel, a Harry Potter (4) rendezőjével. Pár héttel később közölték Pattinsonnal, hogy az övé Cedric Diggory szerepe, aki a Tűz Serlegében Harry vetélytársa. Newell így nyilatkozott ebben az időben: „ Cedric testesíti meg azt, amit te egy Roxfort bajnoktól elvárnál. Robert Pattinsont erre a szerepre teremtették. Ő nagyon angol, jó felépítéssel és egy jó internátusi, iskolás, kinézettel.

„ Úgy gondolja Pattinson, hogy ő a született Diggory?“
„ Semmi esetre sem!“ – mondja enyhén megborzongva. „Én soha nem voltam egy vezető. És az örökös diákképviselő ötlete egy komplett vicc lenne. Az iskolában nem sok mindenben vettem részt és soha semmilyen csapatba nem választottak be.“

„Diggory volt Rowling első karaktere, akit megöltek“ – egy tény, ami Pattinsont ebben az időben emésztette.
„ Ránéztem a többi színészre és azt gondoltam: Ti szerencsések! Nektek még további 3 film garantált!.“
Ennek ellenére bőségesen van Pattinsonnak tennivalója. A következő projektje a „Twilight“, három filmből az első magas büdzsével (költségvetéssel), ami Stephenie Meyer, Amerika fantáziaregény írójának  bestseller tiniregényéből készül. (A 4. kötet ebben az időben még nem jelent meg.)

Pattinson Edwardot játsza, egy tinit, aki vámpírként kettős életet él.
„A könyveknek óriási rajongótábora van, és én már most zsákszámra kapom a mérges rajongóktól a leveleket, hogy esetleg nem vagyok képes megtestesíteni Edwardot, mert Diggory vagyok.“-mondja. „ Remélem be tudom bizonyítani, hogy rosszul gondolják.“

Egy  személyi edzővel, akinek őt fitten kell tartani, felkerekedett egy kis helységbe, Oregon hátországába, hogy a hathónapos forgatást elkezdje. (Ebben a 6 hónapban Pattinson előkészülete a filmre is benne van.)
Mit fognak csinálni, hogy elűzze az unalmat?
„Remélem megvan a bátorságom, hogy ne csináljak semmit“, mondja, „ ezért szeretnék egy kicsit visszavonultan élni, és teljesen a munkára koncentrálni. Megpróbálok minden reggel fél 6-kor felkelni, hogy fussak.“

Ez nem tűnik valami jó szórakozásnak, de Pattinson egyértelműen ambiciózus.
Elmondja, hogy 10 év múlva saját produkciós céget akar és elkezdte a saját forgatókönyveit írni. Még a tinédzserként írt naplói az alapja, az egyik forgatókönyvének, egy amerikai ügynökkel benne.

Eközben, figyelemreméltó sikerei ellenére, úgy tünik, hogy az eltékozolt ifjúsága üldözi.
„Egyáltalán nem koncentráltam az iskolában, és nem értem el sokat“, mondja ünnepélyesen. „De most egy sürgősségi érzésem van. Tudom, nem engedhetem meg, hogy az életemből még több időt elvesztegessek.“

Little Ashes-t ebben az évben később mutatják be.


Forrás:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése